Godau, Marc
Kollaboration und Kooperation beim Klassenmusizieren mit Populärer Musik.
Musikmachen in der Schule im Spannungsfeld von Lernen mit der Gruppe und für die Gruppe.
[ Kollaboration und Kooperation beim Klassenmusizieren mit Populärer Musik.Link defekt? Bitte melden! ]
Within recent years, research on music learning in groups has increased. But the distinction between collaboration and cooperation is mostly unclear. This article aims to distinguish both concepts by presenting a study on popular music learning in groups (Godau, 2017) based on elements of the learning approach in Musical Futures (Green, 2008). As a result, the two concepts are seen as complementary. They form the poles of a continuum of collective learning: Collaboration characterizes the collective action toward the common goal. By contrast, cooperation occurs when group members act separately toward achieving the common goal. (DIPF/Orig.).
Schlagwörter
Qualitative Forschung, Lernpsychologie, Kooperatives Lernen, Lernen, Klassenmusizieren, Musik, Musikpädagogik, Musikunterricht, Popmusik, Konstruktivismus, Kollaboration, Kooperation, Studie, Gruppe (Soz),
Quelle | Aus: Soziale Aspekte des Musiklernens. Münster; New York: Waxmann (2018) S. 131-144, URL des Volltextes: https://www.waxmann.com/?eID=texte&pdf=3872Volltext.pdf&typ=zusatztext; https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?no_cache=1&tx_p2waxmann_pi2%5Bbuch%5D=BUC125949&tx_p2waxmann_pi2%5Baction%5D=show&tx_p2waxmann_pi2%5Bcontroller%5D=Buch&cHash=dd67dc126b539ae4c17d6fdba09502f1; https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:0111-pedocs-207293 |
---|---|
Reihe | Musikpädagogische Forschung#Bd.#39 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-8309-3872-9; 978-3-8309-8872-4 |
URN |
urn:nbn:de:0111-pedocs-207293 |